Loading

7ο χλμ Λάρισας Κοζανης, 41500                      

+30 2410 831444                      

                       

Δευ.- Παρ.: 9:00 πμ – 5:00μμ

Δευ.- Παρ.: 9:00 πμ – 5:00μμ
Τηλ. Επικοινωνίας +30 2410 831444              
7ο χλμ Λάρισας Κοζανης, 41500                      

Ανάκαμψη της αγοράς φορτηγών μετά την πανδημία

Ανάκαμψη της αγοράς φορτηγών μετά την πανδημία

Η ευρωπαϊκή αγορά ανακάμπτει μετά την διετή βουτιά της πανδημίας του Covid-19

Η ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών συνεχίζει να ανακάμπτει, με τις νέες ταξινομήσεις να ανακάμπτουν φέτος κατά 18% μετά από πτώση 27% το 2020. Οι καθυστερήσεις στην πλευρά της προσφοράς μετά από διαταραχές και ελλείψεις θα επιβραδύνουν την ανοδική τάση, αλλά τα βιβλία παραγγελιών υποδηλώνουν ότι η ανάκαμψη θα διαρκέσει 2022.

Η επιστροφή της οδικής ευρωπαϊκής μεταφοράς

Ο ευρωπαϊκός τομέας των οδικών μεταφορών ανέκαμψε εκπληκτικά καλά από τα χαμηλά επίπεδα πανδημίας της άνοιξης 2020. Ο τομέας επηρεάστηκε άνισα από διαφορετικά μέτρα αποκλεισμού μεταξύ των χωρών, αλλά μετά τη μετατόπιση της κατανάλωσης από υπηρεσίες σε αγαθά, ο γενικός όγκος ανέβηκε πιο γρήγορα από ό,τι πολλοί περίμεναν και αυξήθηκαν -το εμπόριο οδήγησε σε επιπλέον δραστηριότητα μεταφορών. Με αρκετά σταθερό ή και χαμηλότερο κόστος, το 2020 ήταν επίσης καλύτερο από το αναμενόμενο οικονομικά.

Τα χιλιόμετρα γερμανικού αυτοκινητόδρομου (MAUT) ξεπέρασαν το αθροιστικό επίπεδο του 2019 και πάλι από τον Μάρτιο του 2021 και μετά, γεγονός που υποδηλώνει ότι η δραστηριότητα είναι πλέον σχεδόν σε καλό δρόμο.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναμένουμε ότι οι επιδόσεις των οδικών μεταφορών θα ανακάμψουν σε μεγάλο βαθμό στα επίπεδα πριν από την πανδημία το οικονομικό έτος 2021.

Στασιμότητα στην επέκταση των στόλων για το 2020

Ο ευρωπαϊκός στόλος φορτηγών επεκτάθηκε λιγότερο από την αύξηση του όγκου των μεταφορών στα προ πανδημικά χρόνια.

Η Πολωνία (+17%) και η Ρουμανία (+24%) παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση του τροχαίου υλικού, μετά τη μετατόπιση των διεθνών μεταφορών προς την Ανατολική Ευρώπη. Αυτό μετέτρεψε την Πολωνία στη μεγαλύτερη χώρα οδικών μεταφορών της Ευρώπης, τη βάση για 1,15 εκατομμύρια ταξινομημένα βαρέα φορτηγά (> 3,5 τόνους).

Η νέα εισροή φορτηγών ήταν χαμηλή πέρυσι και ο στόλος μπορεί να μειώθηκε ελαφρώς. Ωστόσο, η πλεονάζουσα ικανότητα παραμένει περιορισμένη κατά μέσο όρο, αφήνοντας περιθώρια για επέκταση του στόλου μόλις ξαναρχίσει η ανάπτυξη των μεταφορών.

Οι πωλήσεις φορτηγών θα υποφέρουν λιγότερο από ό, τι κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης

Η ανάκαμψη των πωλήσεων φορτηγών μετά την ύφεση της πανδημίας ξεκίνησε νωρίτερα από ό, τι κατά τη διάρκεια της ύφεσης μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση το 2009.

Ενώ οι εγγραφές μειώνονταν από τα υψηλά όλων των εποχών στο GFC, εξακολουθούσαν να δημιουργούνται σημαντικά αποθέματα νεότευκτων φορτηγών. Αυτό δεν συνέβη αυτή τη φορά, με την αγορά να χάνει τον ατμό νωρίτερα και τις μετοχές σε ελάχιστα επίπεδα. Αυτό συμβάλλει στην τρέχουσα πρόσληψη.

Η αγορά φορτηγών του Ηνωμένου Βασιλείου, ιδίως, ενδέχεται να επωφεληθεί από τις τοπικές δραστηριότητες μεταφορών μετά το Brexit, αν και η χώρα αντιμετωπίζει έλλειψη οδηγού.

Η ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών κυριαρχείται από επτά μάρκες

Στην ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών κυριαρχούν επτά μάρκες, μέρος των Daimler (Mercedes), Paccar (DAF), φορτηγών Volvo, Traton (Scania, MAN), Iveco (CNH Industrial) και Renault. Η αγορά δεν αλλάζει σημαντικά από έτος σε έτος, αν και το μερίδιο αγοράς των μεγάλων εμπορικών σημάτων (όσον αφορά τις πωλούμενες μονάδες) έχει ευθυγραμμιστεί περισσότερο με την πάροδο των ετών.

MAN, ING Research *EU + UK + EFTA

Stamatis